Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Byrådet i Aarhus vedtog onsdag, at forretninger, restauranter og kræmmere, der låner kommunens vejareal til at udstille varer eller bespise gæster, slipper for at betale leje af udearealer i 2020, skriver Århusstiftidende.dk.

Det sker som led i Aarhus Kommunens forsøg på at understøtte lokale virksomheder i forbindelse med coronakrisen. I alt dropper kommunen at indkræve en forventet indtægt svarende til 4.245.000 kroner.

”Jeg tænker, det er helt rimeligt og fornuftigt, at vi i denne ekstraordinære situation, hvor bestemte brancher er særligt udsatte, giver et års rabat på udeserveringsafgiften. Også fordi restaurationsbranchen har mange ufaglærte, som kan have svært ved at finde andet arbejde i den nuværende situation,” mente byrådsmedlem for SF, Jan Ravn Christensen.

Læs hele historien her.

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Log ind