Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Flere danskere vil i år holde sommerferie i Danmark. Men de kan langtfra opveje fraværet at udenlandske turister. Genåbningen af grænserne, der fra 15. juni tillader tyskere, nordmænd og islændinge at komme på besøg, men holder alle andre ude, møder voldsom kritik i turistbranchen og i erhvervslivet, skriver Ritzau.

”Det er en helt utrolig skævvridning af turisme-Danmark, som det er svært at se den store pointe i. De udenlandske turister kan godt gå rundt inde i København hele dagen, men når de skal sove, skal det foregå i provinsen,” siger Katia K. Østergaard, adm. direktør i HORESTA.

Det virker fuldstændig ulogisk, mener hun. Samtidig sender man et signal til danske turister om, at det er farligt at bo på hotel i hovedstaden.

Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion

Vikingemuseet Fyrkat har modtaget 10 mio. kr. fra Den A.P. Møllerske Støttefond til en omfattende renovering af det rekonstruerede langhus. Samtidig arbejdes der på et nyt formidlingshus ved den UNESCO-anerkendte ringborg.

Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere

En ny erhvervsuddannelse til turismeassistent starter i Roskilde til oktober. Uddannelsen er udviklet i tæt samspil med turisme- og oplevelsesbranchen og har fokus på værtskab, gæsteoplevelser og praktik i virksomheder.

Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport

Et salg af Aarhus Airport ser ud til at være tæt på efter flere års forhandlinger. Ifølge TV2 Østjyllands oplysninger er Anders Holch Povlsen køber, hvis de tre ejerkommuner godkender handlen.

Log ind