Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den europæiske hotelorganisation, HOTREC, som også danske HORESTA er del af, der har udarbejdet en internationale kampagne, som bakkes også op af den danske organisation. Kampagnen går ud på at få hotelkunderne til at booke direkte hos hotellerne fremfor at bruge de populære bookingportaler, som f.eks. Hotels.com, Booking.com m.v. Det skriver Finalcall.travel.
”Der er brug for at gæsterne opnår en større viden om, hvad det betyder, når de booker direkte hos virksomheden. Og at de faktisk kan bidrage til at få erhvervet på fode igen. Vi håber, at kampagnen kan være medvirkende til at skabe omsætning i de virksomheder, der har det allersværest lige nu,” siger HOTRECs præsident og HORESTAs formand, Jens Zimmer Christensen.
Hotelorganisationerne mener, at det er en fordel for kunderne at bestille direkte. Deres argumenter er blandt andet, at kunden får en bedre service når de har kontakt direkte med hotellet og dermed kan få svar på personale forespørgsler.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finanslov sender millioner til attraktioner og oplevelsesprojekter
24-10-2025
-
Direktørstop på Plesners Badehotel efter få måneder
24-10-2025
-
Vismænd: Råderummet er 32 mia. kr. mindre end oplyst
24-10-2025
-
Noma og Novonesis går sammen om nye smagsløsninger
24-10-2025
-
Aros sætter åbningsdato for prestigeprojekt
24-10-2025
-
Ny evaluering viser manglende kontrol med korttidsudlejning
24-10-2025
-
Erfaren leder vender tilbage til Charlottehaven
24-10-2025