Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den europæiske hotelorganisation, HOTREC, som også danske HORESTA er del af, der har udarbejdet en internationale kampagne, som bakkes også op af den danske organisation. Kampagnen går ud på at få hotelkunderne til at booke direkte hos hotellerne fremfor at bruge de populære bookingportaler, som f.eks. Hotels.com, Booking.com m.v. Det skriver Finalcall.travel.
”Der er brug for at gæsterne opnår en større viden om, hvad det betyder, når de booker direkte hos virksomheden. Og at de faktisk kan bidrage til at få erhvervet på fode igen. Vi håber, at kampagnen kan være medvirkende til at skabe omsætning i de virksomheder, der har det allersværest lige nu,” siger HOTRECs præsident og HORESTAs formand, Jens Zimmer Christensen.
Hotelorganisationerne mener, at det er en fordel for kunderne at bestille direkte. Deres argumenter er blandt andet, at kunden får en bedre service når de har kontakt direkte med hotellet og dermed kan få svar på personale forespørgsler.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025