Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det er blevet et konkurrenceparameter for de københavnske hoteller at kunne skabe corona-sikkerhed og -tryghed for gæsterne under deres ophold.

Kæder som Radisson, Arp-Hansen og Citizen M har udsendt pressemeddelelser om deres »tryghedstiltag«.

”Det er her, slaget om gæsterne står,” siger Trine Hardy fra Citizen M.

Også hos HORESTA kan fødevarechef, Tine Skriver, mærke, at coronabekymringer fylder meget hos gæsterne, og at det er vigtigt for dem, at hotellerne tydeligt skildrer med deres forholdsregler.

I en ny medlemsundersøgelse fra HORESTA svarer op til 50 procent af medlemmerne, at de oplever, at gæsterne stiller krav hygiejnereglerne, og at de ønsker dokumentation for, at reglerne bliver overholdt. Brancheorganisationen mener, at tallet er højt, da hotellerne i forvejen skal leve op til høje krav om rengøring. Men coronakrisen har forstærket fokus på hygiejne, lyder det.

60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse støtter 15 projekter på tværs af landet. Midlerne skal løfte helårsturismen og styrke miljømæssig, social og økonomisk bæredygtighed.

Log ind