Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sidste år var et travlt år for hovedstadens turisme. København er mere populær end nogensinde. For danskere, som besøger København i sommerperioden, og som udgør tæt på halvdelen af alle besøgende. Og for de mange udenlandske gæster, der kommer fra hele verden, fordi de har hørt om København og den danske historie, om vores livsstil og livskvalitet, som de gerne vil opleve tæt på. Det skriver Wonderful Copenhagen i Politiken.
I kronikken nævner markedsføringsorganisationen fem faktorer, som er afgørende for, at det vil lykkes os at skabe en bæredygtig turismeudvikling i hovedstaden til gavn for borgere, erhvervsliv, kulturinstitutioner og det danske samfund bredt set. Her skriver de blandt andet:
”Vi skal aktivt undgå 'overturisme'. Flere af Europas store byer oplever i varierende grad gener relateret til for mange turister de samme steder på de samme tidspunkter. For Wonderful Copenhagen er det et succeskriterie, at turismeudviklingen i hovedstaden sker med borgernes opbakning - og at vi derfor ikke ender i samme situation som andre europæiske byer, f.eks. Berlin og Barcelona. Det ville ikke gavne København, og det ville heller ikke gavne Danmark.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025