Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sidste år var et travlt år for hovedstadens turisme. København er mere populær end nogensinde. For danskere, som besøger København i sommerperioden, og som udgør tæt på halvdelen af alle besøgende. Og for de mange udenlandske gæster, der kommer fra hele verden, fordi de har hørt om København og den danske historie, om vores livsstil og livskvalitet, som de gerne vil opleve tæt på. Det skriver Wonderful Copenhagen i Politiken.
I kronikken nævner markedsføringsorganisationen fem faktorer, som er afgørende for, at det vil lykkes os at skabe en bæredygtig turismeudvikling i hovedstaden til gavn for borgere, erhvervsliv, kulturinstitutioner og det danske samfund bredt set. Her skriver de blandt andet:
”Vi skal aktivt undgå 'overturisme'. Flere af Europas store byer oplever i varierende grad gener relateret til for mange turister de samme steder på de samme tidspunkter. For Wonderful Copenhagen er det et succeskriterie, at turismeudviklingen i hovedstaden sker med borgernes opbakning - og at vi derfor ikke ender i samme situation som andre europæiske byer, f.eks. Berlin og Barcelona. Det ville ikke gavne København, og det ville heller ikke gavne Danmark.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025