Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Madlavning lå lavt på listen over, hvad danskerne foretog sig den 1. januar, men til gengæld tårnede burger både de kinesiske og indiske menuer på bestillingslisterne blandt Just Eats 2.400 restaurant-partnere.
”Det er næsten blevet en lige så stor tradition at få takeaway den 1. januar som kransekage nytårsaften. Derfor havde vi kridtet leverings-skoene og stod klar til en af de travleste dage på året, da 2020 for alvor satte i gang. Der var mange nye tal her på årets første dag. Udover de mange bestillinger på det kinesiske og indiske køkken sammenlignet med en almindelig dag, steg antallet af bestillinger på burgere på årets første dag gevaldigt i år, faktisk 20 pct. mere på burger cuisine sammenlignet med 1. januar 2019”, siger Carsten Boldt, adm. direktør hos Just Eat.
Antallet af takeaway-bestillinger steg markant den 1. januar 2020. Særligt salget af burgere, der ikke bare slog de almindelige dage i 2019, men også var 20 pct. højere end 1/1 2019.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic afslører direktør for prestigeprojekt på Aarhus Ø
04-12-2025
-
Konference i København samler Europa om turismens fremtid
04-12-2025
-
Internationalt: Scandic åbner hotel nummer otte i Tyskland
04-12-2025
-
Film- og seriehits skaber stigning i interesse for Danmark
04-12-2025
-
Ingen momsændringer inden næste valg
04-12-2025
-
Nye turistmarkeder vækster - men Norge og Storbritannien går tilbage
04-12-2025
-
Joe & The Juice klar med drive-in-restaurant i 2026
04-12-2025
-
København lancerer nu global version af CopenPay
04-12-2025
-
Hotelplaner over Palads-biografen møder massiv modstand i København
04-12-2025