Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nu er det ikke længere kun dyr, København Zoo satser på for at skabe en profitabel forretning, skriver Børsen.

Det er resultatet af en ny strategi, der har været med til at sikre et rekordår i dyreparken på Frederiksberg med mere end 1,5 mio. gæster i 2019, hvilket er det højeste nogensinde.

Det fortæller Jørgen Nielsen, der har haft rollen som adm. direktør i knap tre år, og som har stået i spidsen for, at den mere end 150 år gamle virksomhed har forvandlet sig fra at være en sæsonforretning til at have fokus på events hele året rundt.

"Vi har åbent 365 dage om året, og vi har derfor mulighed for at drive en kommerciel helårsforretning med gæster i haven 365 dage om året," siger Jørgen Nielsen.

Ny hotelchef vil løfte Copenhagen Plaza

Sebastian Kamieniarczyk er ny General Manager på ProfilHotels Copenhagen Plaza. Med international erfaring skal han videreudvikle hotellets stærke profil.

Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København

København skal ikke sammenlignes med Barcelona og Venedig, lyder det fra Wonderful Copenhagens bestyrelse. De afviser, at hovedstaden lider under overturisme og peger på, at turismen giver markante økonomiske og samfundsmæssige gevinster.

Airbnb-svindel breder sig fra by til by

En mand har i flere år lejet lejligheder under falske navne og udlejet dem via Airbnb. Flere udlejere er blevet snydt og kæmper for at få deres boliger tilbage.

Log ind