Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mindre tallerkner i restauranten, dialog med gæsterne om grøn omstilling og investering i et nyt vandsystem er blandt de initiativer, som har rykket Guldsmeden Hotels helt frem i verdensmåls-superligaen, skriver Nordea Invest Magasinet.
”I hotelbranchen er et godt udgangspunkt at huske på de gamle dyder fra vores bedsteforældres husholdning: hvis grøntsagerne ikke blev spist op, blev de syltet, og man sparede på vandet, hvor man kunne. Hele miljø-miseren er jo skabt inden for en håndfuld årtier, hvor vi begyndte at massefremstille, smide ud og købe nyt i stedet for at genbruge og undgå spild. Men uanset hvilken branche, man arbejder i, kan selv små ændringer skabe store forandringer,” forklarer Kirsten Aggersborg, Sustainability Officer hos Guldsmeden Hotels.
Her har de arbejdet med bæredygtighed, inden det blev moderne. Det har, siden Sandra og Marc Weinert for 20 år siden åbnede det første hotel i Guldsmedgade i Aarhus, været en del af grundkonceptet. Et koncept, der over årene har udviklet sig både ift. initiativer og ambitioner.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Horesta advarer mod flere Airbnb-dage i Silkeborg
19-06-2026
-
Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg
19-06-2026
-
Ny direktør på vej til Old Irish Pub
19-06-2026
-
To danske naturattraktioner nærmer sig verdensarv
19-06-2026
-
Madoplevelser trækker millioner af turister til Danmark
19-06-2026
-
Kendt hotel i Skagen reducerer underskuddet
19-06-2026
-
Ny sag om ulovlig kommunal støtte på Fanø
19-06-2026
-
Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten
19-06-2026