De nye tendenser med en voksende middelklasse, der kan og vil rejse for at ‘spilde tiden’, stiller helt nye krav til styring og håndtering af dansk turisme. Tiden må nu være mere end moden til, at kommunerne gør alvor af at få lavet ‘sammenhængende turistpolitiske redegørelser’, der tager den langsigtede globale turisme udvikling alvorligt i et bæredygtigt perspektiv, skriver Peter Kvistgaard, turisme- og oplevelsesforsker, Ph.D. på Turisme.nu.

”Det er som om, det hele er vendt lidt på hovedet. Som om det ikke længere er en slet så hård kamp at tiltrække turister. Det virker nærmest som om, de kommer af sig selv – og nu i større antal og på flere tidspunkter af året end hidtil set. Spørgsmålet er imidlertid, hvem der skal påtage sig denne nye og svære opgave at skifte fra udelukkende at tiltrække turister til faktisk at skulle beslutte sig for, hvor mange, hvornår, hvem og hvor henne?” skriver han.

Læs hele indlægget på Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne