Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der findes i nogle lande officielle klassifikationssystemer med hotelstjerner, mens hoteller og rejsearrangører benytter deres egne symbol- og stjerneklassifikationer i mange andre lande. Derfor kan det ofte være vanskeligt for forbrugerne på forhånd at vide, hvad der retteligt er betalt for, skriver Standby.dk.

I en sag afgjort af Pakkerejse-Ankenævnet havde en forbruger købt en rejse hos en charterarrangør for to personer. Ved ankomsten til hotellet konstaterede klageren, at hotellet ikke levede op til den kategori som 4-stjernet hotel, som var blevet lovet ved bestillingen.

Sagen blev afgjort i Pakkerejse-Ankenævnet med et nedslag i rejsens prisen på 3.300 kroner. Afgørelsen var blandt andet begrundet i, at rejsearrangøren ikke kunne dokumentere, at hotellet på bestillingstidspunktet var kategoriseret med 3,5 stjerner – og ikke 4 stjerner, som klageren hævdede.

Læs hele historien her.

Se også

Ubrugt ferie: Hvad skal der ske med den?

En medarbejder optjener fem ugers ferie per ferieår. De fire af ugerne skal som udgangspunkt afholdes, mens den femte uge enten kan overføres til næste ferieafholdelsesperiode eller udbetales til medarbejderen, hvis den er ubrugt.

Log ind