Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der findes i nogle lande officielle klassifikationssystemer med hotelstjerner, mens hoteller og rejsearrangører benytter deres egne symbol- og stjerneklassifikationer i mange andre lande. Derfor kan det ofte være vanskeligt for forbrugerne på forhånd at vide, hvad der retteligt er betalt for, skriver Standby.dk.
I en sag afgjort af Pakkerejse-Ankenævnet havde en forbruger købt en rejse hos en charterarrangør for to personer. Ved ankomsten til hotellet konstaterede klageren, at hotellet ikke levede op til den kategori som 4-stjernet hotel, som var blevet lovet ved bestillingen.
Sagen blev afgjort i Pakkerejse-Ankenævnet med et nedslag i rejsens prisen på 3.300 kroner. Afgørelsen var blandt andet begrundet i, at rejsearrangøren ikke kunne dokumentere, at hotellet på bestillingstidspunktet var kategoriseret med 3,5 stjerner – og ikke 4 stjerner, som klageren hævdede.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Brøchner Hotels åbner nyt hotel opkaldt efter grundlæggeren
11-11-2025
-
Sunset Boulevard-direktør stopper efter 12 år
11-11-2025
-
HORESTA: Region Sjælland i front på hotelovernatninger i september
11-11-2025
-
Marriott og CodeNode indgår nyt konferencesamarbejde i København
11-11-2025
-
Bone’s vil udvide med nyt koncept på tidligere Jensens-lokationer
11-11-2025
-
Isbar med kunst og arktiske cocktails åbnet midt på Strøget
11-11-2025
-
Strammere regler for korttidsudlejning får opbakning fra ejendomsbranchen
11-11-2025