Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme har afgjort, at en forbruger ikke havde krav på at få 455 kroner i godtgørelse fra en restaurant. Forbrugeren havde bestilt brunch ud af huset til 10 personer.
Ved bestillingen af maden var der ikke aftalt en pris. Da forbrugeren skulle betale, opkrævede restauranten 175 kroner per kuvert. Forbrugeren mente, at hun alene skulle betale 140 kroner per kuvert, som var prisen, hvis brunchen blev spist på restauranten.
”Hvis forbrugeren ikke har aftalt en pris med restauranten ved bestillingen, skal du som udgangspunkt betale det, restauranten opkræver, hvis prisen ellers er rimelig. Vær opmærksom på, at prisen godt kan variere alt efter, om du får maden bragt ud, eller om du spiser på restauranten,” siger forbrugerjuridisk chef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Susanne Aamann.
I sagen fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme oplyste restauranten ved bestillingen ikke, hvad en brunch uden drikkevarer kostede. Forbrugeren spurgte heller ikke til prisen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026