Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Udespisningsbranchen har travlt som aldrig før. På restauranter og cafeer mærker man også den glubende appetit, som danskerne har på at få maden serveret uden for hjemmet, skriver Dansk Handelsblad.
Den udvikling smitter naturligvis af på grossisterne og leverandørerne. Men væksten i udespisningsmarkedet handler ikke kun om øget travlhed hos grossister og leverandører, som får flere kunder og større ordrer fra eksisterende kunder. Det kommer i høj grad også til at handle om innovation hos leverandørerne og evnen til at levere nye produkter.
Det siger Tine Skriver fra HORESTA, når hun bliver bedt om at beskrive de væsentlige tendenser på udespisningsmarkedet i disse år. Hun er fødevarechef og følger som ansvarlig for fødevareområdet udviklingen tæt inden for bl.a. restauranter og cafeer.
”En af de udfordringer, branchen har ligesom mange andre, er mangel på kvalificeret arbejdskraft. Det er arbejdskraften, der sætter rammerne for mulighederne og skaber begrænsningerne. Det kommer til at betyde noget for leverandørerne og grossisterne af fødevarer til branchen,” siger Tine Skriver.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024