Udespisningsbranchen har travlt som aldrig før. På restauranter og cafeer mærker man også den glubende appetit, som danskerne har på at få maden serveret uden for hjemmet, skriver Dansk Handelsblad.

Den udvikling smitter naturligvis af på grossisterne og leverandørerne. Men væksten i udespisningsmarkedet handler ikke kun om øget travlhed hos grossister og leverandører, som får flere kunder og større ordrer fra eksisterende kunder. Det kommer i høj grad også til at handle om innovation hos leverandørerne og evnen til at levere nye produkter.

Det siger Tine Skriver fra HORESTA, når hun bliver bedt om at beskrive de væsentlige tendenser på udespisningsmarkedet i disse år. Hun er fødevarechef og følger som ansvarlig for fødevareområdet udviklingen tæt inden for bl.a. restauranter og cafeer.

”En af de udfordringer, branchen har ligesom mange andre, er mangel på kvalificeret arbejdskraft. Det er arbejdskraften, der sætter rammerne for mulighederne og skaber begrænsningerne. Det kommer til at betyde noget for leverandørerne og grossisterne af fødevarer til branchen,” siger Tine Skriver.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne