Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Tal fra HORESTA viser, at danskerne gennemsnitligt spiser mad udefra 1,6 gange om ugen, skriver B.T. Danskernes appetit på at spise ude er blevet så voldsom, at hele branchen oplever et massivt boom.
Fra 2014 til 2018 er omsætningen i restaurationsbranchen steget fra 36,3 til 46 milliarder kroner, viser tal fra Danmarks Statistik.
En udvikling, som fortsatte i 2019, vurderer HORESTA, ligesom tjenesterne Wolt, Just Eat og Hungry melder til B.T. at stigningen bragede videre i 2019.
”Det er et kæmpe boom. Det er faktisk en fantastisk udvikling over hele linjen. Grillbarer og pizzeriaer er måske stagneret en smule, men restaurantkæder og andre koncepter oplever virkelig stor vækst,” fortæller Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026