Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De amerikanske gæster stod i 2019 for 12,4 pct. af de udenlandske hotelovernatninger i hovedstaden, og det gør USA til det vigtigste hotelmarked for regionen, fortæller DR P4 København.
Det skyldes blandt andet medieomtale fra CNN og Lonely Planet, fortæller Katia K. Østergaard, adm. direktør i HORESTA.
”Medieomtalen medfører, at det spreder sig i USA, at København og Danmark er ’must see’,” siger Katia K. Østergaard.
Hun tilføjer, at det ikke kun er til glæde for hotellerne. Amerikanerne har nemlig et stort forbrug på museer, restauranter, hos attraktioner og i detailhandlen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024