De amerikanske gæster stod i 2019 for 12,4 pct. af de udenlandske hotelovernatninger i hovedstaden, og det gør USA til det vigtigste hotelmarked for regionen, fortæller DR P4 København.

Det skyldes blandt andet medieomtale fra CNN og Lonely Planet, fortæller Katia K. Østergaard, adm. direktør i HORESTA.

”Medieomtalen medfører, at det spreder sig i USA, at København og Danmark er ’must see’,” siger Katia K. Østergaard.

Hun tilføjer, at det ikke kun er til glæde for hotellerne. Amerikanerne har nemlig et stort forbrug på museer, restauranter, hos attraktioner og i detailhandlen.

Hør hele indslaget her.

Læs også HORESTAs gennemgang af Hotelåret 2019 her.

Har du fået læst?

HORESTA indstiller talenter fra erhvervet til prestigefyldt liste

For 17. gang sætter Berlingske navn på landets 100 største erhvervstalenter. Sidste år var hotel- og restauranterhvervet blandt andet repræsenteret ved Thomas Østergaard Bagge, direktør på Michelin-restauranten 108, Christian Wellendorf, kåret til verdens bedste kokkeassistent ved Bocuse d’Or og holdkaptajn for Kokkelandsholdet, og Michelle Gram, reservation manager fra Steel House Copenhagen.

Hotelkæde tager nyt redskab i brug i kampen mod madspild

I midten af januar 2020 gik de seks hoteller i Sinatur-kæden i gang med et ambitiøst måleprogram med FoodWaste fra eSmileys. Målingerne skal give Sinatur Hotel & Konference overblik over madspildet, så processen med at minimere det kan blive så effektiv som muligt. Allerede nu genanvender Sinatur-kæden 72 pct. af alt affald, og målet er, at hotellerne er 100 % affaldsfrie i 2030.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne