Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ifølge undersøgelsen 'Millennials on the Move' foretaget af Hotels.com vælger to ud af fem (41 pct.) af de nordiske millennials at skride til konkret handling for at rejse mere klimavenligt. Dette gælder ikke mindst de finske millennials, hvor tallet stiger til hele 58 pct.
Hele 21 pct. siger, at de har undgået lange rejser for at være i bedre harmoni med planeten. To ud af fem er også opmærksomme på transportformen og rejser derfor kun til steder, de kan nå med offentlig transport, skib eller tog. Som et kuriosum kan det nævnes, at kun 3 pct. af de nordiske millennials foretrækker at holde ferie hjemme hos sig selv – men måske vil klimahensyn få det tal til at stige i 2020.
Emma Tagg fra Hotels.com siger:
"Det er tydeligt, at de nordiske millennials er meget opmærksomme på klimavenlige rejseformer og på, hvordan de kan gøre noget aktivt for miljøet. Næsten halvdelen (47 pct.) af de adspurgte er enige i, at deres ændrede rejsevaner kan gøre en forskel for miljøet.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024