Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Canadiske Restaurant Brands International, som ejer fastfoodkæderne Burger King, Tim Hortons og Popeyes, har overordnet set leveret et positivt regnskab for fjerde kvartal 2019, skriver Fødevarewatch.dk.

Årsagen til stigningen er, at det sammenlignelige salg hos Popeyes, som primært sælger kyllingeprodukter, steg med 34,4 pct. i fjerde kvartal mod en salgsvækst på bare 0,1 pct. i samme periode året forinden.

Analytikerne havde ifølge Bloomberg News forventet en stigning på 15 pct.

"Popeyes lancerede en ikonisk kyllingesandwich, der viste sig på alle måder at være en "game changer" for brandet," siger direktør for fastfoodkæden, Jose Cil, i en pressemeddelelse.

På vej med gigant-burger

For at tilfredsstille kundernes glubske appetit vil McDonald's senere i år teste en endnu større bøf på udvalgte markeder.

Log ind