Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er ikke mere end et par dage siden, at Espresso House meldte ud, at kaffekæden var færdig med at bruge den udskældte industrikylling Ross 308 i sin mad. Mandag aften gik Lidl ud og meddelte, at også den tyske detailkæde har sagt farvel til den hurtigtvoksende kylling i de danske kæder, og nu følger Scandic Hotels Danmark. Også Q8 og Letz Sushi er blandt fødevareaktørerne, der ikke bruger Ross 308-kyllingen, skriver FødevareWatch.dk.
Dyreværnsorganisationen Anima kalder de nye melderinger for starten på en dominoeffekt.
"Jeg oplever at alle, uden undtagelse, tager vores budskab meget alvorligt. Alene et simpelt foto af en forvokset industrikylling er nok til at få en ansvarlig direktør til at tænke, at virksomheden ikke kan tåle at blive associeret med det offentligt," siger Thorbjørn Schiønning, kommunikationschef hos Anima, i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Danskernes julevaner er i bevægelse
28-12-2025
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Hotelstop i Indre By i København er kortsigtet og skadeligt
28-12-2025
-
Anders Holch Povlsen overtager ikonisk Aarhus-hotel
28-12-2025
-
Brandramt hotel melder ud: Genåbner i 2026
28-12-2025
-
Hotel dropper den klassiske julegave til medarbejderne
28-12-2025
-
Stort hotel i Korsør solgt efter to år på markedet
28-12-2025
-
Hotelbranchen klarer sig godt trods stigende omkostninger
28-12-2025
-
Airbnb under pres: Danskerne er delt i synet på udlejning
28-12-2025