Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er ikke mere end et par dage siden, at Espresso House meldte ud, at kaffekæden var færdig med at bruge den udskældte industrikylling Ross 308 i sin mad. Mandag aften gik Lidl ud og meddelte, at også den tyske detailkæde har sagt farvel til den hurtigtvoksende kylling i de danske kæder, og nu følger Scandic Hotels Danmark. Også Q8 og Letz Sushi er blandt fødevareaktørerne, der ikke bruger Ross 308-kyllingen, skriver FødevareWatch.dk.
Dyreværnsorganisationen Anima kalder de nye melderinger for starten på en dominoeffekt.
"Jeg oplever at alle, uden undtagelse, tager vores budskab meget alvorligt. Alene et simpelt foto af en forvokset industrikylling er nok til at få en ansvarlig direktør til at tænke, at virksomheden ikke kan tåle at blive associeret med det offentligt," siger Thorbjørn Schiønning, kommunikationschef hos Anima, i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025