Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Engangsservice er en nødvendighed, når danskerne henter take away-mad eller køber en kaffe på farten, og derfor skal vi sikre, at engangsservicen er genanvendelig, men det bremser regeringens forfejlede afgifter, skriver Kirsten Munch i et indlæg på Altinget.
”Mange restauranter og takeaway-virksomheder vil gerne bidrage til den grønne omstilling og investere i bæredygtighed. Derfor er det for eksempel ikke længere et uvant syn at få træbestik, palmebladstallerkener og meget andet i hænderne, når danskerne gør brug af det historisk store udespise-udbud her i landet,” skriver hun.
HORESTA glæder sig over, at så mange har sagt farvel til plastiktallerkenen. I et erhverv med små margener er omkostningsbesparende øvelser vigtige, men branchen viser, at klimaet alligevel bliver prioriteret højt.
Organisationen mener dog, at det er under al kritik, at man fra regeringens side tredobler en afgift på engangsservice, som ikke tager højde for bæredygtighed. Virkeligheden er nemlig, at det ansvarlige service er tungere, og derfor rammer afgiften langt hårdere for dem, der har valgt at investere i ansvarligt service.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024