Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Engangsservice er en nødvendighed, når danskerne henter take away-mad eller køber en kaffe på farten, og derfor skal vi sikre, at engangsservicen er genanvendelig, men det bremser regeringens forfejlede afgifter, skriver Kirsten Munch i et indlæg på Altinget.
”Mange restauranter og takeaway-virksomheder vil gerne bidrage til den grønne omstilling og investere i bæredygtighed. Derfor er det for eksempel ikke længere et uvant syn at få træbestik, palmebladstallerkener og meget andet i hænderne, når danskerne gør brug af det historisk store udespise-udbud her i landet,” skriver hun.
HORESTA glæder sig over, at så mange har sagt farvel til plastiktallerkenen. I et erhverv med små margener er omkostningsbesparende øvelser vigtige, men branchen viser, at klimaet alligevel bliver prioriteret højt.
Organisationen mener dog, at det er under al kritik, at man fra regeringens side tredobler en afgift på engangsservice, som ikke tager højde for bæredygtighed. Virkeligheden er nemlig, at det ansvarlige service er tungere, og derfor rammer afgiften langt hårdere for dem, der har valgt at investere i ansvarligt service.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024