Der var en gang hvor ‘M’ i DMO stod for Marketing. I årevis har det dog været bredt anerkendt, at M stod for Management (Destination Management Organization), altså en bredere og væsentlig mere proaktiv tilgang til egentlig destinationsudvikling end tidligere, mener Jens Müller, formand Danske Destinationer og direktør, Destination Sjælland i en blog på Turisme.nu.

”I disse konsolideringstider, hvor vi er i gang med at koge turismeindsatsen i Danmark ned, fra +80 forskellige indsatser til 18-19 destinationsselskaber, får de fleste samtidig et billede af, at fyrtårnsmarkedsføringen bliver intensiveret, og at de mange mindre aktører i det samlede destinationslandskab bliver glemt i centraliseringens hellige navn. Intet kunne dog være længere fra virkeligheden,” skriver han.

Han tilføjer, at Danske Destinationer er opbygget af selskaber, der hver især har deres fyrtårne, men intensiteten og rygraden udgøres af deres mange mindre aktører.

Læs hele historien her.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne