Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den mest omfattende nedlukning siden foråret. Det er realiteten i 38 danske kommuner, heriblandt København, Aarhus og Odense, fra onsdag og foreløbig til starten af det nye år. De nye restriktioner indebærer blandt andet, at samtlige restauranter, cafeer og barer skal lukke for gæster. Og det vil ifølge Mikkel Borg Bjergsø, som er stifter og ejer af Mikkeller, der driver 14 barer og restauranter i København, være katastrofalt, skriver Berlingske.
”Jeg tror desværre, at det nu kommer til at gå rigtig galt for branchen. December er for mange en tid, hvor man kan redde tabt omsætning. Jeg kan kun forestille mig, at det vil få store konsekvenser for os og for alle andre i branchen, at det nu ikke længere er en mulighed,” siger Mikkel Borg Bjergsø.
Han tror samtidig, at nedlukningen af restauranter, cafeer og barer vil få den modsatte effekt på smittetallene, fordi folk stadig vil holde flere private fester, hvor retningslinjerne ikke bliver overholdt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026