Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nu lyder startskuddet til Destination Nords nye projekt Instant Green Tourism, og arbejdet med at hjælpe den nordjyske turisme videre efter et udfordrende år er således gået i gang.
Projektet er støttet med 2 mio. kr. fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse fra puljen til lokale og tværgående turismeprojekter, og ideen er, at destinationens turismeaktører skal udvikle og teste bæredygtige koncepter og nye forretningsmodeller på tværs af forretningsområderne kyst- og naturturisme, erhvervs- og mødeturisme samt storbyturisme.
Turismeaktørerne kan se frem til at deltage i fire temamøder for hvert forretningsområde, hvor de blandt andet kan forvente rådgivning fra eksperter inden for forretningsudvikling, bæredygtighed, turisme, forbrugertrends og digitalisering. På det første temamøde, som løber af stablen først i januar, skal aktørerne desuden opstarte en idéudvikling med et bæredygtigt afsæt, som skal løbe frem til sommeren 2021.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026