Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Et "eksploderende" marked har fået udbringningspillerne op på tæerne, og der bliver både rapporteret om 30 pct. større udvalg af restauranter og et kundesegment, der er klar til at bruge flere penge på udbragte måltider. Tjenester som Just Eat, Wolt og Hungry er populære som aldrig før, skriver FødevareWatch.dk.

"Det stiller selvfølgelig endnu større krav til Wolt, i forhold til at have et relevant produkt for restauranter. Både hvad angår pakker, som vi kan tilbyde dem, og hvilke oplevelser, vi kan give deres kunder, men i lige så høj grad til danskerne, der i disse dage får øjnene op for takeaway," siger direktør for Wolt, Søren Meier Svendsen.

Hos Just Eat mener direktør Carsten Boldt, at det er svært at sige noget om, hvorvidt corona-situationen er med til at skærpe konkurrencen. Han forklarer, at selskabet har flere ben, og at en stor del af virksomheden bygger på, at restauranterne selv bringer ud.

Læs hele historien her.

HORESTA: Takeaway boomer i Danmark

Mange danskere benyttede sig af takeaway i coronaårene, og tendensen til at nyde professionelt tilberedt mad i hjemlige omgivelser har bidt sig fast. Siden 2019 er antallet af takeaway-bestillinger vokset med 78,6 procent.

Log ind