Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Trods coronakirsen går det - nærmest helt overraskende – godt for Airbnb, skriver Jyllands-Posten.
Den amerikanske internetplatform har genoptaget den børsnotering, som blev aflyst i foråret, og årets 3. kvartal bød på et overskud på 1,4 mia. kr. Det var ikke bare usædvanligt midt i en global pandemi - det var også et af de få kvartaler med overskud i hele Airbnb's 13-årige liv.

Tilbage står spørgsmålet: Hvordan kunne Airbnb bare lige ryste en coronakrise af sig?

”Folk ville gerne ud af deres hjem og længtes efter at rejse, men de ønskede ikke at rejse langt væk eller at være i fyldte hotellobbyer,” lyder analysen fra Airbnb.
Samtidig steg andelen af langtidsbookinger, fordi nogle af de millioner af hjemsendte kontorfolk gik på jagt efter en kontorplads væk fra deres hjem.

Airbnb lancerer berømthedsoplevelser

Ved at lancere den nye Icons-kategori håber Airbnb at køre med på dette års store oplevelsestrend – og hvis den bliver relevant at tage platformen med ind i fremtiden.

Log ind