Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den 29. maj holdt statsminister Mette Frederiksen (S) et pressemøde i Statsministeriet, hvor hun bekendtgjorde, at regeringen 15. juni ville åbne grænserne for nordmænd, tyskere og islændinge. De udenlandske turister skulle dog mindst bestille seks overnatninger, og så måtte de heller ikke overnatte i København eller på Frederiksberg. Sidstnævnte krav blev efterfølgende droppet efter massiv kritik af regeringen, men nu viser en aktindsigt fra mediet Standby.dk, at regeringen også havde planer om at forbyde overnatninger i Aarhus, skriver Berlingske.
Kort inden pressemødet 29. maj blev Aarhus nemlig fjernet fra listen over byer, som ikke måtte have udenlandske turister overnattende. Justitsministeriet oplyser til Standby.dk, at det udelukkende var en politisk beslutning.
Som Berlingske også har afdækket, har København og Frederiksberg været hårdt ramt af restriktioner fra myndighederne over sommeren. Det afspejler sig blandt andet i tal fra turistorganisationen Wonderful Copenhagen, som viser, at København har mistet 8,6 milliarder kroner i omsætning i sommermånederne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026