Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Coronakrisen har givet færre overnattende gæster for hotelkæden Scandic. Det tvinger nu kæden, som har 27 hoteller i Danmark, til at skulle afskedige 250 ud af knap 2000 medarbejdere i Danmark. Det oplyser Scandic i en pressemeddelelse til Ritzau.

”Coronakrisen har haft og vil fremadrettet have alvorlige konsekvenser for Scandic. Ser vi på den aktuelle bookingsituation, ser det ikke godt ud, hvor vi er langt fra normalt niveau”, siger Scandics administrerende direktør, Søren Faerber, i pressemeddelelsen.

Læs hele historien her.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Søvnturisme vinder frem blandt danskerne

Flere danskere vælger ferier med fokus på ro, velvære og bedre søvn. Hos rejsearrangøren Sunweb er efterspørgslen på hoteller med særlige søvnfaciliteter steget markant de seneste år.

Scandic i Danmark passerer 2 mia. kr. i omsætning

Scandic Hotels A/S leverede i 2025 et resultat, der lå markant over forventningerne. Højere belægning på hotellerne løftede både indtjening og omsætning for den danske del af hotelkoncernen.

Log ind