Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Espresso Houses direktør Claus Skovfoged står med en altoverskyggende udfordring: Forretningen skal omstilles, så virksomheden igen kan klare sig uden hjælp fra staten, når lønkompensationen udløber, skriver FødevareWatch.dk.

"Det er ikke sådan, at det er en god forretning at være på hjælpepakker, men det har været en afgørende hjælp for at komme igennem den svære periode, som vi stadig går igennem. Nu bruger vi vores tid på at tilpasse måden, vi driver vores kaffebarer på, så vi kan komme tilbage igen," siger Claus Skovfoged, adm. direktør i Espresso House Danmark.

Efter genåbningen har salget af takeaway været "kraftigt stigende", og derfor har Espresso House lanceret en ny funktion i sin app, så kunderne kan bestille på forhånd. Kaffekæden har 1 mio. medlemmer i sit loyalitetsprogram. Espresso House har desuden netop indledt et samarbejde med takeaway-tjenesten Wolt.

Læs mere her.

Log ind