Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regeringen har sammen med en række andre partier vedtaget en aftale, som den hårdt prøvede nattelivsbranche har kigget længe efter. Hjælpepakkerne er blevet forlænget frem til den 31. oktober, og det er vigtigt for nattelivsbranchen, der er hårdt ramt som konsekvens af coronarestriktioner, skriver Finans.dk.
Hos landets største nattelivskoncern, Rekom, der har 91 beværtninger i Danmark, tager man forlængelsen af hjælpepakkerne for de faste omkostninger til sig med glæde. Der er dog ærgrelse over udfasningen af ordningen for lønkompensation.
”Det er for vores vedkommende glædeligt at se, at kompensationsordningerne til de faste omkostninger forsætter. Men det er ærgerligt, at lønkompensationen ikke er blevet forbedret, som vi havde forventet, og regeringens tidligere aftale lagde op til,” siger Lars Børsting, der er politisk chef for Rekom.
Lars Børsting fra Rekom er ligeså ovenud tilfreds med, at der nu bliver åbnet op for, at politikerne vil høre på initiativer fra nattelivsbranchen. Rekom har som Old Irish Pub længe ventet på, at en sådan dialog skulle finde sted.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026