Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Regeringen har sammen med en række andre partier vedtaget en aftale, som den hårdt prøvede nattelivsbranche har kigget længe efter. Hjælpepakkerne er blevet forlænget frem til den 31. oktober, og det er vigtigt for nattelivsbranchen, der er hårdt ramt som konsekvens af coronarestriktioner, skriver Finans.dk.

Hos landets største nattelivskoncern, Rekom, der har 91 beværtninger i Danmark, tager man forlængelsen af hjælpepakkerne for de faste omkostninger til sig med glæde. Der er dog ærgrelse over udfasningen af ordningen for lønkompensation.

”Det er for vores vedkommende glædeligt at se, at kompensationsordningerne til de faste omkostninger forsætter. Men det er ærgerligt, at lønkompensationen ikke er blevet forbedret, som vi havde forventet, og regeringens tidligere aftale lagde op til,” siger Lars Børsting, der er politisk chef for Rekom.

Lars Børsting fra Rekom er ligeså ovenud tilfreds med, at der nu bliver åbnet op for, at politikerne vil høre på initiativer fra nattelivsbranchen. Rekom har som Old Irish Pub længe ventet på, at en sådan dialog skulle finde sted.

Læs hele historien her.

De Konservative vil styrke turismens rammevilkår

Turismen er et af Danmarks største erhverv, men får ikke politisk opmærksomhed svarende til sin betydning, mener Det Konservative Folkeparti. Partiet efterlyser bedre rammevilkår frem for øget regulering.

Ny direktør på vej til Old Irish Pub

Stifterne Kristian Blak og Peder Blak træder ud af direktionen i Old Irish Pub. Advokat Anders Rubinstein overtager midlertidigt ledelsen, mens kæden søger en permanent administrerende direktør.

Log ind