Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Mens det i Danmark debatteres, hvornår de forskellige dele af samfundet kan genåbnes, har Østrig nu taget et stort skridt mod at få dagligdagen tilbage. Østrigs kansler, den 33-årige Sebastian Kurz, offentliggjorde tirsdag, at barer, restauranter og kirker igen vil kunne holde åbent fra den 15. maj. Det skriver nyhedsbureauet Reuters, ifølge Jyllands-Posten.

Genåbningen forudsætter dog, at man ikke oplever en markant stigning i antallet af smittede og indlagte i de kommende uger.

Beslutningen bliver dermed tredje skridt i Sebastian Kurz’ plan om at genåbne det østrigske samfund. I forvejen har byggemarkeder, havecentre samt mindre butikker haft lov til at holde åbent fra den 14. april, mens shoppingcentre, større butikker og frisører har tilladelse til at åbne igen den 1. maj.

Læs hele historien her.

Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027

Regeringen fastholder planen om at sænke momsen på fødevarer og fjerne momsen på frugt og grønt. Den konkrete tidsplan er dog fortsat uklar, og ændringerne ventes tidligst at træde i kraft fra 2027.

Log ind