Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I en ny undersøgelse blandt 500 nationalt repræsentative mellem 27 og 29 marts har Gallup spurgt, hvad danskerne vil benytte os mere af i slutningen af 2020, når tilstandene forhåbentlig er mere normale. Det skriver Politiken. På førstepladsen ligger ’at spise mere ude på restauranter’, hvor 18,7 procent har svaret, at de efter coronakrisen vil spise mere ude end før krisen. På andenpladsen ligger ’at tage på cafeer og kaffebarer’, hvor 15 procent svarer, at det er noget, de vil benytte sig mere af.
”Mange restauratører har i øjeblikket 90 procent mindre i omsætning, og hos nogle er det endnu mere. Under finanskrisen så man en nedgang på 10 procent. Denne situation er uden sammenligning den værste tilstand, branchen nogensinde har stået i,” fortæller Annette Hyldebrandt, der er chef for turisme og oplevelsesøkonomi i HORESTA.
HORESTA har fremlagt et muligt forslag om en hjælpepakke på den anden side af krisen. Et såkaldt oplevelsesfradag i stil med håndværkerfradraget – så man vil kunne få et fradrag ved at gå ud at spise eller tage på hotelophold – vil opmuntre folk til at tage ud. Men det kræver, at danskerne støtter op om erhvervet, mener Annette Hyldebrandt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026