Himmelbjerget, Randers Regnskov og Mønsted Kalkgruber bliver en del af Visitaarhus’ fremtidige markedsføring af Aarhus-området. Flere kommuner er kommet ind under destinationsselskabet, og andre er på vej ind i den fælles indsats for at lokke flere turister til det østjyske område, skriver Jyllands-Posten.

”Vi tror på, at vi kan gøre det bedre ved at samle kræfterne. Potentialet ligger i, at der er et meget bredere udvalg af produkter, som man kan rejse hertil for,” fortæller direktør Pia Lange Christensen, Visitaarhus.

I fjor gik Destination Djursland sammen med Visitaarhus for at opnå en mere effektiv international markedsføring af områdets attraktioner, og senest har Visitsilkeborg meldt sig under fanerne. Skanderborg Kommune har truffet beslutning om at gå samme vej, og i øjeblikket føres der forhandlinger med Viborg, Randers og Favrskov kommuner. Om alt går vel, kan Visitaarhus omfatte otte kommuner ved årsskiftet, vurderer turistchefen.

Populær destination for madelskere: Voksende gastronomi-scene hiver turister til Vejle

De er sultne, vilde med mad og er villig til at rejse langt for at svinge hævekortet på dyre madoplevelser. Og så har de fået øjnene op for Vejle. Flere og flere såkaldte gastroturister sætter nålen i Vejle som maddestination. Det fortæller Treetop Restauranten, Restaurant Lyst og projektleder Maria Sommer fra VisitVejle, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne