Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Vejret er vigtigt for turismen. Det kan både Djurs Sommerland, Randers Regnskov og Gammel Estrup Herregårdsmuseum blive enige om. Hvor godt, de har været tilfredse med lige præcis denne sommers vejr, varierer til gengæld en hel del, skriver Århus Stiftstidende.
Direktør for Randers Regnskov, Henrik Herold, kunne godt have brugt en hel uge med regn. Han mener, at denne sommer har været til den varme og tørre side. Det betyder, at søgningen til Randers Regnskov ikke har været helt så god, som de kunne håbe på. Men den har dog været udmærket. Blandt andet har regnskoven haft sit højeste besøgstal på een dag nogensinde, da 4500 besøgte attraktionen en regnvåd dag.
Djurs Sommerland havde en rekordsæson med 817.000 besøgende i 2018, og attraktionen håber, at de efter Halloween når op på 800.000 besøgende.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025