Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Økologiske fødevarer er mere og mere efterspurgt blandt danskerne, når det gælder familiernes daglige indkøb. Men når det gælder de hurtige måltider – eller det vi ofte kalder fastfood eller easyfood – er der plads til mere økologi. Det sætter Landbrug & Fødevarer fokus på med projektet ’Fart på økologien i de hurtige måltider’.
Da Tivoli allerede har udfoldet sin strategi for bæredygtige måltider i langt de fleste easyfood-steder, er det nye samarbejde en oplagt mulighed for at udbrede budskabet om et bredere økologisk fødevareudbud.
Nu går de sammen om Økologiske dage i Tivoli den 11.-15. september.
Mette Jasper Gammicchia, der er leder af afdelingen for Afsætning, Ernæring & Markedsudvikling hos Landbrug & Fødevarer, siger:
”Danskerne vil generelt gerne have økologi, men de kan simpelthen ikke finde en økologisk variant af deres yndlingsretter. Kun 2 pct. af de adspurgte i Landbrug & Fødevarers landsdækkende undersøgelse havde nemt ved at finde økologisk take-away. Det er ærgerligt, for vores analyser viser samtidig, at flere og flere måltider indtages uden for hjemmet. Der er et kæmpe potentiale for mere økologi derude. Derfor er vi glade for, at landets største attraktion, Tivoli, går foran og sætter handling bag holdning.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025