Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I disse uger får spisested nummer 3.000 mulighed for at reklamere med, at køkkenet har masser af økologi på tallerknerne, når de serverer et måltid for deres kunder. Alt efter hvor stor økologiprocenten er i køkkenets indkøb af råvarer, kan virksomheden smykke sig med Det Statskontrollerede Økologimærke i enten guld, sølv eller bronze.
Milepælen rundes samtidig med, at Fødevarestyrelsen gennemfører en landsdækkende kampagne i anledning af, at Det Økologiske Spisemærke fejrer 10 års jubilæum i år.
I Fødevarestyrelsen glæder vækst-og innovationsdirektør Per Krogsgaard Christiansen sig over, at stadig flere spisesteder har appetit på økologien og går efter enten guld, sølv eller bronze:
"Vi ved, at flere og flere gerne vil prioritere økologi og dermed fødevarer, der tager hensyn til blandt andet dyrevelfærd, drikkevand og biodiversitet. Den efterspørgsel bidrager Det Økologiske Spisemærke til at imødekomme," forklarer Per Krogsgaard Christiansen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026