Søger turister på ’the best hotel’ samt navnet på en destination, er de næsten garanteret, at Tripadvisors rangering af overnatningssteder er blandt de første resultater, men er anmeldelsessiden til at stole på?

Which.co.uk har set nærmere på hotellernes anmeldelser. Undersøgelsen viser blandt andet, at to at Las Vegas’ bedste hoteller har en mistænkelig andel af femstjernede anmeldelser fra profiler, der kun har anvendt anmeldelsesportalen denne ene gang. Henholdsvis 48 pct. og 41 pct. af alle anmeldelser for hoteller faldt i denne kategori.

Which? finder et lignende mønster hos Travelodge i Storbritannien. Travelodge indrømmer, at virksomheden har fået en reprimande fra Tripadvisor, og hotelkæden insisterer på, at de er tilfredse med anmeldelser, der reflekterer gæsternes oplevelser.

Det bedst ratede hotel i Jordan fik fjernet 730 femstjernede anmeldelser, efter at Which? tog kontakt til Tripadvisor og præsterede platformen for dette mistænkelige anmeldelsesmønster.

Læs mere om historien her.

Har du fået læst?

HORESTA diskuterede erhvervets mærkesager med medlemmer af Europa-Parlamentet

En stor del af erhvervets rammevilkår afgøres ved den politik, der kommer fra Christiansborg, men indflydelsen fra Europa-Parlamentet og Bruxelles er også af afgørende betydning for hotellerne og restauranternes virke. Derfor er HORESTA en del af den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen også sidder for bordenden.

Danmarks største hotel skal have ny øverste chef

Når alle 1.202 værelser omkring påske er taget i brug er CabInn Copenhagen Danmarks største hotel. Det kan også gøre krav på titlen som Nordens største hotel, da det nuværende, Gothia Towers i Gøteborg, ifølge sin hjemmeside har præcis 1.200 værelser, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne