Søger turister på ’the best hotel’ samt navnet på en destination, er de næsten garanteret, at Tripadvisors rangering af overnatningssteder er blandt de første resultater, men er anmeldelsessiden til at stole på?

Which.co.uk har set nærmere på hotellernes anmeldelser. Undersøgelsen viser blandt andet, at to at Las Vegas’ bedste hoteller har en mistænkelig andel af femstjernede anmeldelser fra profiler, der kun har anvendt anmeldelsesportalen denne ene gang. Henholdsvis 48 pct. og 41 pct. af alle anmeldelser for hoteller faldt i denne kategori.

Which? finder et lignende mønster hos Travelodge i Storbritannien. Travelodge indrømmer, at virksomheden har fået en reprimande fra Tripadvisor, og hotelkæden insisterer på, at de er tilfredse med anmeldelser, der reflekterer gæsternes oplevelser.

Det bedst ratede hotel i Jordan fik fjernet 730 femstjernede anmeldelser, efter at Which? tog kontakt til Tripadvisor og præsterede platformen for dette mistænkelige anmeldelsesmønster.

Læs mere om historien her.

Har du fået læst?

Asiatisk hotelkæde vil opføre luksushotel i Grønland

En malaysisk rigmand står bag planer om et 94 værelser stort luksushotel i fire etager i Grønlands hovedstad, Nuuk. Projektet om hotellet i centrum af Nuuk er netop sendt til offentlig høring. Hotellet skal ligge i den såkaldte Kolonihavnen i hjertet af den grønlandske hovedstad, skriver avisen Sermitsiaq på sin hjemmeside. Der er ikke noget om, hvornår hotellets kan åbne, fortæller Standby.dk.
Luksushotellet, der omfatter 94 værelser, restaurant, bar og lounge samt konference og mødefaciliterer samt fitness og spa, skal ligge for enden af Kolonihavnen.
Bag projektet står Berjaya Corporation Group of Companies, der ejer og driver luksushoteller rundt om i Asien og Stillehavsområdet.

Brandingkampagnes ambassadørkorps toptunes til at fortælle om erhvervet

14 af erhvervets største talenter har dedikeret noget af deres sparsomme fritid til at bakke op om 3F og HORESTAs kampagne Hospitality Career. Her vil de fortælle om de mange sjove, inspirerende, udfordrende og anderledes ting, der gør deres arbejdsliv spændende. Målet er, at få flere unge til at slå øjnene op for erhvervets muligheder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne