Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Søger turister på ’the best hotel’ samt navnet på en destination, er de næsten garanteret, at Tripadvisors rangering af overnatningssteder er blandt de første resultater, men er anmeldelsessiden til at stole på?

Which.co.uk har set nærmere på hotellernes anmeldelser. Undersøgelsen viser blandt andet, at to at Las Vegas’ bedste hoteller har en mistænkelig andel af femstjernede anmeldelser fra profiler, der kun har anvendt anmeldelsesportalen denne ene gang. Henholdsvis 48 pct. og 41 pct. af alle anmeldelser for hoteller faldt i denne kategori.

Which? finder et lignende mønster hos Travelodge i Storbritannien. Travelodge indrømmer, at virksomheden har fået en reprimande fra Tripadvisor, og hotelkæden insisterer på, at de er tilfredse med anmeldelser, der reflekterer gæsternes oplevelser.

Det bedst ratede hotel i Jordan fik fjernet 730 femstjernede anmeldelser, efter at Which? tog kontakt til Tripadvisor og præsterede platformen for dette mistænkelige anmeldelsesmønster.

Læs mere om historien her.

Hotel Insights 2025 - Vejle

Kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Hotel Insights 2025 - København

kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

EU vil nu sikre mere troværdige online-anmeldelser

EU har lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal gøre online-anmeldelser mere retvisende. Formålet er at styrke gennemsigtigheden og fjerne falske anmeldelser. HORESTA og hotelbranchen hilser tiltaget velkomment, men efterlyser mere bindende fælles regler i EU.

Log ind