Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Lonely Planet advarer turister mod at besøge København”, ”Professor: København lader overturismen blomstre” og ”København får kritik for ikke at gøre noget ved overturisme”. Sådan lyder nogle af sommerens overskrifter fra medier, der har skrevet om det stigende antal udenlandske gæster, som i år lagde vejen forbi Danmarks hovedstad, fortæller Berlingske.
Men hovedstadsregionens officielle turismeorganisation, Wonderful Copenhagen, mener ikke, man kan tale om overturisme i København. Det siger Tine Kastrup-Misir, der er kommunikations- og marketingdirektør i organisationen.
"I vores optik er der ikke overturisme i København som by. Det er København ikke ramt af, men vi anerkender, at man visse steder i Indre By oplever udfordringer. Det er bare mere nuanceret. Overturisme bliver hurtigt en diskussion om, hvorvidt der er for mange mennesker, men det er ikke nødvendigvis det, der er problemet,” siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026