Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

De sidste mange år har flere svenske og norske endags- og feriegæster fravalgt at krydse Kattegat. Den triste tendens har rederiet Stena Line i samarbejde med Turisthus Nord og flere jyske turismeaktører nu lavet om på. Stena Line og turismepartnerne har investeret knap 7 millioner kroner i kampagnen ”Golden Deals”, der indtil videre har sikret flere tusinde yderligere norske og svenske feriegæster i det jyske henover sommeren.

”Med kampagnen ”Golden Deals” er vi for første gang lykkedes med at vende udviklingen. I stedet for at se passivt til, at vores skandinaviske naboer fravælger Danmark som feriedestination, har vi taget kampen op for at vinde dem tilbage med attraktive tilbud – med stor opbakning fra turismeerhvervet. Det har henover sommeren resulteret i en særdeles positiv udvikling med markant øget besøgstal på de jyske attraktioner og overnatningssteder, som er en del af samarbejdet” siger Tony Michaelsen, rutedirektør for Stena Line i Danmark.

”Golden Deals” tilbyder rejsende med Stena Line til Danmark fra Norge og Sverige rabatter på alt fra sushi til sommerland – og fra overnatning til Oceanarium. Siden kampagnens start i april er antallet af hotelbookinger hos de deltagende hoteller steget med i gennemsnit 40 % i forhold til de hoteller, der ikke er en del af kampagnen. I alt har over 4.000 turister aktiveret et af de mange ”Golden Deals”-tilbud.

Bornholm samler nordisk turismekonference

170 forskere og praktikere fra hele Norden mødes på Bornholm til et symposium om turismens rolle. Værtskabet giver øen en enestående chance for at vise sit helårspotentiale.

Log ind