Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Et nyt billetsystem sikrer, at pengene fra salg af billetter til arrangementer går direkte til restauranten. Problemet for små restauranter er nemlig, at de eksisterende billetsalgsløsninger, som danske restauranter bruger, holder pengene indtil arrangementet er afholdt - og det gør ondt på likviditeten.  

”For os er det en stor fordel, at pengene fra hvert billetsalg går direkte ind på vores egen konto. Det kan være svært at have pengene bundet op indtil arrangementet er afhold, og indtil nu har vi ikke kunne finde en bedre løsning” siger Rebecca Veinø, Brand Manager hos Tribeca NV.

Det kan være problematisk for restauranterne at have pengene fra billetsalget bundet op i flere måneder, og kan afskrække små restauranter med færre likvide midler fra at afholde arrangementer. Det fortæller Andreas Hoé Bergstrand, CEO hos Tilde, der står bag det nye system.

“Når man som eventarrangør sælger billetter via de populære billetplatforme, får man først sine penge udbetalt efter at arrangementet er veloverstået og alle udgifter er afholdt. Dette kan gøre rigtig ondt på virksomhedens likviditet. Der er noget grundlæggende galt når entreprenante restauratører bliver presset på økonomien, for at skabe et succesfuldt event. Med Tilde softwaren arbejder vi for at gøre det nemt af få succes som restaurant. Så vi er super stolte over at tilbyde vores kunder, at få adgang til deres penge straks efter at de har solgt en billet”. 

Flammen henter svensk landechef til ekspansion

Kædens svenske væksteventyr er rykket tættere på virkelighed, efter at ny profil er hentet ind til at stå i spidsen for ekspansionen. Flammen oplever samtidig rekordresultater og vil også åbne flere restauranter i Danmark.

Log ind