Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Ifølge tal fra Booking.com svarer 54 pct. nemlig, at de ønsker at spille en rolle i at reducere overturisme. 51 pct. svarer således, at de ville være villige til at vælge en lignende, mindre kendt destination, hvis de dermed bidrog i mindre grad til overturisme. Samtidig svarer 60 pct., at de gerne ville have adgang til en app eller service, der pegede dem i retning af destinationer, hvor øget turisme kunne have positiv indvirkning på det lokale.

I alt nævner Booking.com ni megatrends, som vil tegne det kommende år i turisterhvervet. Læs mere her.

11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme

Regeringen tager første skridt i ny satsning på kulturturisme med konkrete anbefalinger og millionbevilling fra turismereserven. Fokus er på helårsturisme, samarbejde og international markedsføring.

Log ind