Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.
Ifølge tal fra Booking.com svarer 54 pct. nemlig, at de ønsker at spille en rolle i at reducere overturisme. 51 pct. svarer således, at de ville være villige til at vælge en lignende, mindre kendt destination, hvis de dermed bidrog i mindre grad til overturisme. Samtidig svarer 60 pct., at de gerne ville have adgang til en app eller service, der pegede dem i retning af destinationer, hvor øget turisme kunne have positiv indvirkning på det lokale.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025