Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.
Ifølge tal fra Booking.com svarer 54 pct. nemlig, at de ønsker at spille en rolle i at reducere overturisme. 51 pct. svarer således, at de ville være villige til at vælge en lignende, mindre kendt destination, hvis de dermed bidrog i mindre grad til overturisme. Samtidig svarer 60 pct., at de gerne ville have adgang til en app eller service, der pegede dem i retning af destinationer, hvor øget turisme kunne have positiv indvirkning på det lokale.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025