Beyond Meat har opnået voldsom succes på det seneste. I juli kunne den amerikanske virksomhed nemlig melde, at salget af planteprodukterne på bare 12 måneder var blevet mere end tredoblet. I 2018 omsatte firmaet for tæt på 600 millioner kroner, skriver Berlingske.

Ekspert i forbruger- og detailhandel Flemming Birch forklarer, at det kødløse kød har vundet indpas på danskernes tallerkener, fordi det rammer ind i en tid, hvor klimadagsordenen er på alles læber.

”Det har slet, slet ikke toppet endnu. Det er vigtigt at forstå, at det handler om mere end fire veganere på Nørrebro. Markedet rykker, fordi vi inden for de seneste par år har oplevet et stigende ønske blandt rigtig mange danskere om at spise mindre kød. De vil ikke holde op, men de vil spise meget mindre. Og det kan vi se ude i kølediskene i supermarkederne, for der bliver solgt mindre kød,” lyder det fra Flemming Birch.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne