Beyond Meat har opnået voldsom succes på det seneste. I juli kunne den amerikanske virksomhed nemlig melde, at salget af planteprodukterne på bare 12 måneder var blevet mere end tredoblet. I 2018 omsatte firmaet for tæt på 600 millioner kroner, skriver Berlingske.

Ekspert i forbruger- og detailhandel Flemming Birch forklarer, at det kødløse kød har vundet indpas på danskernes tallerkener, fordi det rammer ind i en tid, hvor klimadagsordenen er på alles læber.

”Det har slet, slet ikke toppet endnu. Det er vigtigt at forstå, at det handler om mere end fire veganere på Nørrebro. Markedet rykker, fordi vi inden for de seneste par år har oplevet et stigende ønske blandt rigtig mange danskere om at spise mindre kød. De vil ikke holde op, men de vil spise meget mindre. Og det kan vi se ude i kølediskene i supermarkederne, for der bliver solgt mindre kød,” lyder det fra Flemming Birch.

HORESTA diskuterede erhvervets mærkesager med medlemmer af Europa-Parlamentet

En stor del af erhvervets rammevilkår afgøres ved den politik, der kommer fra Christiansborg, men indflydelsen fra Europa-Parlamentet og Bruxelles er også af afgørende betydning for hotellerne og restauranternes virke. Derfor er HORESTA en del af den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen også sidder for bordenden.

Slut med gratis bæreposer

Snart er det slut med de tynde plastikposer til pizzaæskerne, og når du vil have en bærepose i butikkerne, så kommer det til at koste mindst fire kroner.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne