Hostrups Hotel i Tønder har en historie, der går helt tilbage til 1850’erne. Nu skrives der et nyt kapitel, som er noget mere opmuntrende end det forrige. Det endte nemlig med en konkurs, som efterlod hotellet i en forfærdelig forfatning, skriver frdb.dk.

”Der var rådne vinduer, råddent tag, råddent gulv, ja næsten overalt var der råddent. Så vi besluttede at bygge det hele om”, siger Lars Svensen, der i juli 2018 købte konkursboet sammen med sin kone, Kirsten. De er naboer til hotellet og ejede i forvejen også en tilstødende grund.

Han har erfaring med byggeri og ejendomme, som han er ved at opføre en del af i København. Derfor var han også byggeleder på projektet. Hun har sammen med en stylist stået for indretningen, der matcher hotellets gamle stil med velour, messing, zink, møbler designet af bysbarnet Hans J. Wegner og fortidens gesvejsninger, og der er ikke gået kompromis på kvaliteten i en eneste millimeter. Alle materialer er af høj kvalitet.

Købspris og omkostninger for renoveringen, der tog otte måneder, ligger ifølge Lars Svensen samlet i den nedre ende af et tocifret millionbeløb. Lokale håndværkere har givet hotellet i Søndergade den kærlige hånd, det havde brug for, og der står nu 25 værelser og en restaurant – som nævnt med terrasse ud mod åen – klar til at tage imod gæster.

Grønt lys til hoteludvidelse i København

Den norske hotelinvestor Wenaasgruppen får lov at udvide det 544 værelser store Radisson Blu Scandinavia på Amager med en ny hotelbygning på op mod ni etager og en kontorbygning på op mod syv etager. Det er mere end en fordobling af det eksisterende hotel på ca. 35.000 kvm., skriver EjendomsWatch.dk

Undersøgelse: Så mange gæster stjæler hotelmadrasser

Det hører ikke til sjældenhederne, at gæsterne tager toiletartikler med sig fra hotelværelserne, men en ny rundspørge viser, at det ikke bliver ved det. Hoteller har mistet madresser, kunst, kaffemaskiner og meget mere, skriver Independent.co.uk.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne