Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Pris er den mest afgørende faktor for de fleste rejsende, men en ny undersøgelse viser, at det betyder mindre for unge, skriver Finance.yahoo.com.

Analysevirksomheden Savanta har spurgt 1.500 forbrugere om, hvad de vægter tungest, når rejsen skal bookes.

Undersøgelsen viser blandt andet, at de unge føler et større pres på at få de perfekte feriebilleder til sociale medier. Det kan være en del af forklaringen på, at 25 pct. svarer, at de ville bruge 100 ekstra dollar på unikke oplevelser, når de er på ferie, mens 18 pct. af de unge ville bruge dem på mad. 7 pct. siger bedre hoteller, mens 5 pct. ville opgradere flyrejsen.

 

Se også

Protester mod turisme spreder sig i Europa

Kamp mod Airbnb og masseturisme fylder gadebilledet i flere europæiske storbyer. I Danmark ruller debatten videre, og HORESTA kræver strammere regler for udlejning.

Log ind