Flere grønne retter på menukortet hos restaurantkæden Cofoco det seneste halvandet år har været med til at sænke kødsalget. I 2019 har Cofoco solgt 25 pct. mindre kød end i 2018, fortæller adm. direktør Christian Lytje til Børsen. Cofoco driver 12 restauranter med forskellige koncepter, og det er nøglen til kædens succes, ifølge ham, skriver FødevareWatch.dk.

"Vores evne til at tilpasse os og prøve nye ting af hurtigt er klart en af vores fordele," siger Christian Lytje.

I 2018 rundede Copenhagen Food Collective, som er selskabet bag restaurantdriften, en bruttofortjeneste på 110 mio. kr. – et stykke over de 99,8 mio. kr. i 2017.

Bæredygtighedsvideo: Sådan blev burgerkæde klimapositiv

På HORESTA Årsdag var seks af hotel- og restauranterhvervets grønne frontløbere udvalgt til at fortælle, hvad de er særligt stolte af at være lykkedes med, hvad angår bæredygtighed. Her kan du se videoen med Max Burgers.

Debat: Danmark skal have en turisme vi kan leve af og med

En "grøn" destination med rent vand og ingen skrald. Sådan bliver Danmark opfattet i vores europæiske nabolande. Det viser en ny analyse, hvor VisitDenmark har spurgt 6741 personer i Tyskland, Sverige, Norge, Holland og Storbritannien om deres holdning til bæredygtig turisme.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne