Michelin-restauranter tjener flere og flere penge, og det er særligt på turister, som besøger Danmark for at spise. Men det er ikke kun de 28 danske Michelin-restauranter, der nyder godt af de såkaldte gastroturister, skriver Berlingske.

”Al den omtale, som Michelin-restauranter har fået internationalt, smitter af på turismen. Flere motiveres til at rejse til Danmark, fordi vi har fået status som et sted, hvor man kan få et godt måltid mad,” siger Anders Rosbo, som er kommunikationschef for VisitDenmark.

I foråret offentliggjorde VisitDenmark en undersøgelse, der viste, at for 28 procent af de udenlandske turister, som besøger Danmark, er gode madoplevelser et af målene med besøget.

VisitDenmark har fået seks millioner kroner gennem det politiske projekt Gastro 2025 til at sætte dansk gastronomi på verdenskortet. Her skal der blandt andet satses på tyske madturister.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne