Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Michelin-restauranter tjener flere og flere penge, og det er særligt på turister, som besøger Danmark for at spise. Men det er ikke kun de 28 danske Michelin-restauranter, der nyder godt af de såkaldte gastroturister, skriver Berlingske.
”Al den omtale, som Michelin-restauranter har fået internationalt, smitter af på turismen. Flere motiveres til at rejse til Danmark, fordi vi har fået status som et sted, hvor man kan få et godt måltid mad,” siger Anders Rosbo, som er kommunikationschef for VisitDenmark.
I foråret offentliggjorde VisitDenmark en undersøgelse, der viste, at for 28 procent af de udenlandske turister, som besøger Danmark, er gode madoplevelser et af målene med besøget.
VisitDenmark har fået seks millioner kroner gennem det politiske projekt Gastro 2025 til at sætte dansk gastronomi på verdenskortet. Her skal der blandt andet satses på tyske madturister.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025