Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.
”Generelt får vi rigtig meget god feedback fra de restauranter, vi samarbejder med. Vi har forsøgt at skabe en involverende digital brugeroplevelse og en effektiv kundeservice – det giver restauranterne en ekstra markedsføringskanal. Samtidig får de et nyt dataværktøj til at forstå deres forretning endnu bedre ”, forklarer Søren Meier Svendsen, General Manager i Wolt Danmark.
Wolt opererer i dag i seks byer i Danmark, og i de fem byer uden for København erfarer Wolt, at salget hos restauranterne vokser langt hurtigere end i hovedstaden. I de sidste måneder af 2019 regner Søren Meier Svendsen med, at der vil blive solgt mere end 14.000 retter mad om dagen i Danmark, som bringes ud af Wolt-kurerer. Det tal overstiger de forventninger, han og det finske hovedkontor oprindeligt havde til Wolts vækst i Danmark.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025