Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Den kødfri Whopper viste sig at blive én af de mest succesfulde lanceringer i Burger Kings historie og drev 5 pct. af Burger Kings salg i USA i tredje kvartal af 2019. Svenskerne blev de første udenfor USA til at opleve den grønne Whopper, som blev lanceret i Sverige under navnet Rebel Whopper i juni.

Nu er turen kommet til Danmark, hvor Rebel Whopper er kommet på menuen i alle 56 danske Burger King-restauranter i denne uge.  

“Vi er sikre på, at Rebel Whopper’en er burgeren, mange har ventet på, og at den vil falde i god smag hos danskerne. Den giver det ultimative plantebaserede bøf-alternativ kombineret med den ikoniske Whoppers smag og indhold. Vi forventer, at Rebel Whopper vil blive et populært valg for mange danskere, da vi allerede oplever en stigende efterspørgsel på de kødfri alternativer,” fortæller Daniel Schröder, nordisk marketingchef for Burger King.

Med en lancering i over 25 lande og over 2.500 restauranter, bliver Rebel Whopper-lanceringen én af de største i Burger Kings historie.

Log ind