Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Tivoli kunne i 2018 fejre sit 175 års jubilæum, og i jubilæumsåret lykkedes det også den gamle have at løfte både omsætningen og overskuddet. Det fremgår af selskabets regnskab, som er leveret fredag, ifølge Ritzau.

I jubilæumsåret introducerede Tivoli også den nye sæson "Vinter i Tivoli". Med den nye sæson har Tivoli nu åbent i alle kvartaler i året, hvilket følger strategien om at være en helårsvirksomhed. Helårsdriften af Tivoli Hjørnet og de øvrige forretninger i Tivoli er også en vigtig brik i denne strategi.

”En anden vigtig brik er brugen af salene, der i 2018 har haft knap 400.000 gæster, hvilket er det højeste nogensinde. Vinter i Tivoli blev godt modtaget og havde næsten 10.000 gæster pr. dag. Samlet havde haven åbent i 282 dage i 2018, hvilket er 39 mere end i 2017 og det højeste antal nogensinde,” noterer bestyrelsesformand Tom Knutzen i årsregnskabet.

For året landede nettoomsætningen på 1058,8 mio. kr. mod 938,5 mio. kr. i 2017. Driftsresultatet (EBIT) endte på 131,1 mio. kr. mod 104,7 mio. kr. året forinden, mens nettoresultatet løftede sig til 94,2 mio. kr. fra 78,5 mio. kr.

Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern

Kæden First Camp er nu også til stede i Tyskland efter overtagelse af campingpladsen Via Claudia. Pladsen bliver kædens første på det tyske marked, som i forvejen sender mange gæster til Norden.

Log ind