Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det var hverken uenigheder om maden eller knas i samarbejdet, der gjorde, at Compass Group Danmark A/S måtte sige farvel til en dansk kunde, der bidrog med mere end 50 mio. kr. til omsætningen i 2018. Det var derimod Compass Groups mangel på udenlandske partnerskaber, der gjorde udslaget. Det fortæller Zanne Burø, som er adm. direktør i den danske del af kantinekæmpen, skriver FødevareWatch.dk.
Hun kalder episoden en af de største udfordringer i 2018. For at undgå lignende episoder i fremtiden har virksomheden oprustet på samarbejdsfronten og er nu beredt til at spille med på den type internationale udbud.
"Kunden valgte at fremsætte et globalt udbud med en integreret facility management-løsning, som ikke er en del af vores strategi. Der valgte vi ikke at være med selv, men i stedet byde sammen med en partner. Vores fælles bud var ikke det, der vandt kampen, men episoden gjorde, at vi nu har brugt tid på at styrke vores partnerskaber inden for området, både i Danmark og globalt, så det ikke kommer til at ske igen," siger Zanne Burø, der af kontraktmæssige årsager ikke vil afsløre kundens navn eller den globale lokation.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024