Det var hverken uenigheder om maden eller knas i samarbejdet, der gjorde, at Compass Group Danmark A/S måtte sige farvel til en dansk kunde, der bidrog med mere end 50 mio. kr. til omsætningen i 2018. Det var derimod Compass Groups mangel på udenlandske partnerskaber, der gjorde udslaget. Det fortæller Zanne Burø, som er adm. direktør i den danske del af kantinekæmpen, skriver FødevareWatch.dk.

Hun kalder episoden en af de største udfordringer i 2018. For at undgå lignende episoder i fremtiden har virksomheden oprustet på samarbejdsfronten og er nu beredt til at spille med på den type internationale udbud.

"Kunden valgte at fremsætte et globalt udbud med en integreret facility management-løsning, som ikke er en del af vores strategi. Der valgte vi ikke at være med selv, men i stedet byde sammen med en partner. Vores fælles bud var ikke det, der vandt kampen, men episoden gjorde, at vi nu har brugt tid på at styrke vores partnerskaber inden for området, både i Danmark og globalt, så det ikke kommer til at ske igen," siger Zanne Burø, der af kontraktmæssige årsager ikke vil afsløre kundens navn eller den globale lokation.

Læs hele historien på FødevareWatch.dk.

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Sådan minimerer jeres virksomhed madspild fra buffeten

Gæsterne elsker en spændende buffet med et interessant udvalg, men det er ikke billigt, når virksomhederne må bære resterne af maden ud til skraldespanden, når den sidste gæst er gået. HORESTAs miljøchef Mikal Holt Jensen har samlet en række gode råd til, hvordan man minimerer madspildet fra buffeten.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne