Det var hverken uenigheder om maden eller knas i samarbejdet, der gjorde, at Compass Group Danmark A/S måtte sige farvel til en dansk kunde, der bidrog med mere end 50 mio. kr. til omsætningen i 2018. Det var derimod Compass Groups mangel på udenlandske partnerskaber, der gjorde udslaget. Det fortæller Zanne Burø, som er adm. direktør i den danske del af kantinekæmpen, skriver FødevareWatch.dk.

Hun kalder episoden en af de største udfordringer i 2018. For at undgå lignende episoder i fremtiden har virksomheden oprustet på samarbejdsfronten og er nu beredt til at spille med på den type internationale udbud.

"Kunden valgte at fremsætte et globalt udbud med en integreret facility management-løsning, som ikke er en del af vores strategi. Der valgte vi ikke at være med selv, men i stedet byde sammen med en partner. Vores fælles bud var ikke det, der vandt kampen, men episoden gjorde, at vi nu har brugt tid på at styrke vores partnerskaber inden for området, både i Danmark og globalt, så det ikke kommer til at ske igen," siger Zanne Burø, der af kontraktmæssige årsager ikke vil afsløre kundens navn eller den globale lokation.

Læs hele historien på FødevareWatch.dk.

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Madkastellet rykker massivt ind på kantinemarkedet

HUBNORDIC i Ørestad City er KLP Ejendommes bud på fremtidens flerbrugerhuse. Et 120.000 m2 nyt kontortilbud, der skal imødekomme de krav virksomheder i dag stiller, når de vil skabe en attraktiv arbejdsplads og tiltrække de bedste hoveder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne