Der er masser af smukke attraktioner her i regionen lige fra Dodekalitten på Lolland, Møns Klint, Vikingeborgen Trelleborg til Geopark Odsherred for bare at nævne nogle af dem, skriver TV Øst.

Det har fået alle de parter, der arbejder med turisme på Sjælland og Lolland-Falster, til at gå sammen om at indrykke en storstilet reklamekampagne i en stribe tyske medier.

Brian Lindorf Hansen, der er destinationschef i Visit Lolland-Falster fortæller i en pressemeddelelse, at ambitionen er at sætte et markant aftryk på de tyske medier. Turistselskaberne er gået sammen om reklamekampagnen for at få større gennemslagskraft sammen frem for hver for sig.

Forsker: ”Hvordan undgår vi, at turismen bliver ‘ond’?”

De nye tendenser med en voksende middelklasse, der kan og vil rejse for at ‘spilde tiden’, stiller helt nye krav til styring og håndtering af dansk turisme. Tiden må nu være mere end moden til, at kommunerne gør alvor af at få lavet ‘sammenhængende turistpolitiske redegørelser’, der tager den langsigtede globale turisme udvikling alvorligt i et bæredygtigt perspektiv, skriver Peter Kvistgaard, turisme- og oplevelsesforsker, Ph.D. på Turisme.nu.

Turismens Vækstråd: Bæredygtig turisme sker i fællesskab

Regeringen har høje ambitioner for den grønne omstilling i Danmark. I 2030 skal vi have nedbragt CO2-udledningen med 70 pct. Men hvordan får vi sikret en bæredygtig turismedagsorden, således at det bliver en fordel og ikke bliver en økonomisk byrde for det danske turisme- og oplevelseserhverv at bidrage til den grønne omstilling?

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne